شهردار تهران گفت: «سال آینده همه بزرگراه‌های تهران در رینگ داخلی و رینگ بیرونی تکمیل مي‌شود و دیگر هیچ تقاطع و بزرگراهی در دست انجام باقی نمي‌ماند.»

به گزارش مشرق به نقل از ایلنا، "محمدباقر قالیباف" امروز (شنبه 26 آذر 90) در مراسم بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران ـ کرج با بیان دشواری‌های اجرای پروژه شهید باکری و تقاطع‌های آن اظهار داشت: «امروز در حالی پل‌های ارتباطی شهید باکری به باند‌ شمالی آزادراه تهران ـ کرج به بهره‌برداری می‌رسد که به مساله تامین روشنایی این بزرگراه نیز توجه شده است؛ با وجودی که از نظر قانونی تامین روشنایی بزرگراه‌ها بر عهده شهرداری نیست.»

او ادامه داد: «به عنوان شهردار از هر حادثه‌ای که به دلیل فقدان روشنایی کافی دراین بزرگراه اتفاق می‌افتاد شرمنده می‌شدم به همین دليل در پروژه شهید باکری بنا بر این شد که روشنایی کافی از ابتدا تامین شود.»

قالیباف افزود: «با بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران ـ کرج ترافیک چندین بزرگراه در این محدوده توزیع خواهد شد و مسیرهای جدیدی برای اتصال تهران به کرج ایجاد می‌شود.»

به گفته وی بزرگراه شهید باکری با اتصال به آزادراه تهران ـ کرج و تامین همه دسترسی‌های لازم، کارآیی اصلی خود را می‌یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه ورودی و خروجی تهران ـ کرج در چند نقطه پیش‌بینی شده‌است، اظهار کرد: «امروز در هر نقطه شهر فعالیت‌های زیرساختی و اساسی در دست انجام است و هرگز کارهای کوتاه و ضربتی انجام نمی‌شود.»

قالیباف افزود: «این در حالی است که در جنس کار شهرداری، انجام پروژه به صورت ضربتی وجود دارد اما درعین حال یک شهر زمانی می‌تواند توسعه پایدار داشته باشد که زیرساخت‌های لازم فراهم شود.»

سال آینده همه بزرگراه‌های تهران تکمیل مي‌شود

وی وعده داد که سال آینده همه بزرگراه‌های تهران در رینگ داخلی و رینگ بیرونی تکمیل شود و دیگر هیچ تقاطع و بزرگراهی در دست انجام باقی نماند.

شهردار تهران با بیان اینکه تکمیل شبکه بزرگراهی تهران به معنای حذف ترافیک به طور کامل نیست، خاطرنشان کرد: «وقتی که رابطه منطقی میان ورود و خروج خودرو از شهر وجود نداشته باشد، هر قدر اتوبان و پل بسازیم هم خاصیت لازم را ندارند.»

او اظهار داشت: «هم‌اكنون سالانه ۴۰۰ هزار خودرو در تهران شماره‌گذاری می‌شود و به‌رغم سرعت انجام پروژه‌های عمرانی در تهران، مردم آنگونه که باید نمی‌توانند از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند شوند و در عین حال این مساله موجب تشدید آلودگی هوای تهران نیز می‌شود.»

بحث‌های سیاسی همواره در رابطه فعالیت‌های عمرانی پيش مي‌آيد

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه ساخت مترو از جمله اقداماتی است که در حوزه فعالیت‌های عمرانی شهرداری با سرعت پیش می‌رود، یادآور شد: «یک دهه پيش در شهرداری تونل‌سازی برای امر حمل‌ونقل یا تاسیسات به سادگی امروز نبود و حتی این موضوع مطرح شده بود که به خاطر جنس خاک، حفاری در تهران امكان‌پذير نيست.»

قالیباف با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی تهران به گونه‌ای انجام می‌شود که به لحاظ فنی، اقتصادی و زمان مقرون به صرفه است، تاکید کرد: «با این وجود بحث‌های حاشیه‌ای و سیاسی همواره در رابطه با این اقدامات پیش می‌آیند.»

وی از حاشیه‌های پیرامون تونل توحید ياد کرد و گفت: «در مورد این تونل به حدی جوسازی شده بود که برخی با بنده تماس می‌گرفتند و سوال می‌کردند که آیا می‌توانند با اطمینان از آن عبور کنند و من در پاسخ به آن‌ها می‌گفتم که این تونل افتخار کشور و طراحان و مهندسان این پروژه است چرا که من یک مدیر اجرایی هستم و تنها مسئولیت پشتیبانی و تلفیق منابع برای اجرای پروژه را بر عهده دارم، ‌ اما به هر حال فضاسازی‌ها وجود دارند و ما به آن توجه نمی‌کنیم.»

وضعیت غرب تهران از شرق بهتر است

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه وضعیت غرب تهران از شرق بهتر است اظهار کرد: «طبعا اولویت شرق تهران برای بنده بیشتر از غرب است اما این بدان معنا نیست که روند کار شهرداری در غرب تهران متوقف می‌شود بلکه شاهد افزایش شتاب فعالیت‌های عمرانی در غرب تهران نیز هستیم.»

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در کنار توجه به زیرساخت‌ها، به مسایل فرهنگی واجتماعی نیز توجه دارد، تاکید کرد: «به جرات می‌گویم که شاید پيش از این دوره شهرداری، به آسیب‌های اجتماعی شهر کمتر توجه می‌شد.»

كنترل مواد مخدر وظیفه شهرداری نيست

وی با بیان اینکه حوزه کنترل مواد مخدر وظیفه‌ای بر دوش شهرداری تهران نیست، گفت: «در موضوعاتی نظیر اعتیاد و مواد مخدر که ریشه در بیکاری دارند مسئولیت متوجه افراد دیگری در جای دیگری است اما شهرداری معتقد است اگر فرد معتادی وجود دارد و انگیزه اصلاح نیز در او فراهم است باید فضایی برای این اصلاح فراهم کنند.»

به گفته وی موضوعاتی دیگر نظیر اعتیاد، کودکان بی‌خانمان، کودکان فرار و زنان سرپرست خانوار از دیگر آسیب‌های اجتماعی هستند که شهرداری به اندازه توان خود برای رفع این آسیب‌ها تلاش می‌کند.

قالیباف با بیان اینکه همه این اقدامات بدان‌ معنا نیست که هیچ کار روی زمین مانده‌ای در شهرداری وجود ندارد اظهار کرد: «اگر وضعیت شهرداری را با دو یا پنج یا 10 سال پيش مقایسه می‌کنیم باید وضع رو به بهبود باشد و در عین حال روند کار‌ها با دیگر شهرهای هم ‌وزن تهران قابل مقایسه باشد و تهران جایگاه خود را در میان سایر کلانشهرهای دنیا پیدا کند.»

جایزه مترو پلیس به شهرداری براي روند رو به رشد مترو بوده است

شهردار تهران با بیان اینکه امروز در هیچ یک از متروهای دنیا سالانه ۲۵ کیلومتر حفاری و ۱۵ کیلومتر بهره‌برداری صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: «جایزه اخیری که از سوی اجلاس مترو پلیس به شهرداری تهران تعلق گرفت نیز به دلیل این روند کاری بوده است.»

به گفته قالیباف اگر در ۲۵ سال پيش نیز کار عمرانی با چنین شتابی پیش می‌رفت امروز ۵۰۰ کیلومتر تونل مترو در تهران ساخته شده بود و اصلا نیازی به ورود خودروهای شخصی به خیابان‌ها نبود، کما اینکه هم‌اکنون مترو بازار پاسخگوی نیاز این محدوده است و دیگر خودرویی به این خیابان ورود نمی‌کند.

او ادامه داد: «پیش از این سالانه تنها ۲. ۵ کیلومتر مترو در تهران ساخته می‌شد و این در حالی است که آمادگی داریم در صورت تامین اعتبارات لازم و همکاری و همراهی مسئولان مرتبط با این امر، سالانه ۳۰ کیلومتر مترو را به بهره‌برداری برسانیم.»

شهردار تهران با تاكيد بر اهمیت و ضرورت اعتماد مردم به مدیران و مجموعه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: «این اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه شهرداری تهران است و در عین حال توقع اعتماد کامل نداریم اما یک اعتماد نسبی می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد فعالیت‌های شهرداری داشته باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • haya ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    ای خدا بازم نزدیک انتخابات شد
  • م.آ ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    به فکر آلودگی هوا باش آقای قالیباف که تهرانیها دارن میمرند همه چیز تبلیغات نیست آقای خبلان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس